top of page
Nicole Ehlers, Sr. Adviseur HR, management & organisatie

Nicole Ehlers

Sr. Adviseur HR Management & Organisatie

Nicole is een ervaren, nuchtere en resultaatgerichte adviseur in HR, management & organisatie. Ze helpt MKB ondernemers hun organisatiedoelen te vertalen naar een passend personeelsbeleid en -management. Met de nadruk op passend, want het MKB heeft doorgaans niet de mogelijkheden van een grote organisatie op dit gebied. Zo won zij met haar afdeling de Dutch Hotel Award voor het best gevoerde personeelsbeleid in de horeca. Haar opleidingen (HBO) in zowel bedrijfskunde, bedrijfspsychologie als hospitality vormen voor Nicole de drie pijlers om de verbinding te leggen tussen organisatie, mens en (interne) gastvrijheid. Nicole heeft haar ervaring opgedaan als HR manager, HR adviseur, HR docent en als zelfstandig ondernemer. Deze combinatie maakt haar tot een top P&O partner voor ondernemers die hun personeel en de context waarin zij werken als succesfactoren zien. Je kunt Nicole inschakelen voor advies, begeleiding en interim op het gebied van HR, management en organisatie.

Nicole Ehlers, ervaren adviseur en interim in HR management, leiderschap en organisatie

Contact met Nicole?

Bel 085 06 06 745 of stuur Nicole een bericht met onderstaand formuliertje:

Cream Abstract.jpg

Werkervaring

Samenvatting 
Nicole Ehlers
1996 - heden

Nicole is geboren in 1971 in Hamburg en 2 talig opgevoed door een Nederlandse moeder en een Duitse vader. Inmiddels al heel lang in Nederland. Uit Nicole's hier opgenomen CV kun je opmaken dat zij al meer dan 25 jaar ervaring in het P & O vak heeft. Haar opleidingen in bedrijfskunde, hospitality en bedrijfspsychologie vormen in haar visie de drie essentiële pijlers om de verbinding te leggen tussen organisatie, mens en (interne) gastvrijheid. Door deze brede expertise is Nicole in staat om de organisatie vanuit verschillende perspectieven te bekijken en anderen te helpen bij het verhelderen van verschillende zienswijzen. Zij ziet snel waar knelpunten zitten en waar verbeteringen mogelijk zijn, wat bijdraagt aan efficiëntie en optimalisatie binnen organisaties. Haar passie ligt bij het werken met ondernemers in het MKB en het begeleiden van HR-collega's om een waardevolle gesprekspartner te worden voor management en directie.
Sr. Adviseur HR Management & Organisatie
Ondernemersadviseurs b.v.
mei 2023 - heden

In mei 2023 toegetreden tot de sectie Management & Organisatie advies van Ondernemersadviseurs, met als specifieke expertisegebieden Human Resource Management, employer branding, professionalisering van bedrijfsprocessen, organisatiecultuur en coachingstrajecten van leiders, medewerkers en teams.
Eigenaar
Adequaat advies
Okt 2016 - heden

Adequaat advies richt zich op ambitieuze MKB-ondernemers in Limburg. Ondernemers kunnen terecht voor personele vraagstukken en hulp bij het vertalen van hun organisatiedoelen naar een concreet personeelsbeleidsplan en de implementatie ervan.
Senior HR Adviseur
Vista College
mei 2012 - december 2020

Voorbereidende werkzaamheden (o.a. herplaatsingsbeleid en harmonisatie arbeidsvoorwaarden) i.v.m. fusie. Een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van beleid en het presenteren van beleid en beleidskaders met betrekking tot HRM. Procesoptimalisatie binnen de dienst HR, waaronder het inrichten van procesflows en uitrol AFAS HR. Begeleiden/ ondersteunen van het management bij uitvoerende personeelsaangelegenheden; adviseren t.a.v. mogelijke aanpak/ oplossing van problemen.
Docent Management & Organisatie
Business School Management 
Jan 2013 - Sept 2015

Het overbrengen van kennis en vaardigheden aan studenten van de opleidingsrichting Bedrijfskunde en Hospitality. Samenstellen, plannen, afnemen, nakijken en bespreken van toetsen.
HR Manager
Oostwegel Collection
mei 2002 - mei 2012

Belangrijkste projecten: Een professionele afdeling HR opgezet van A tot Z. Ziekteverzuim gereduceerd van meer dan 10% naar 2,4%. Implementatie van een nieuw Personeelsinformatie- en Tijdsregistratiesysteem. Organisatieonderdelen/ divisies geherstructureerd naar een geïntegreerde organisatie.
Voornaamste taken: Ondersteunen en adviseren van het management t.a.v. het organisatie- en personeelsbeleid binnen de algemeen gestelde kaders. Vertalen van de organisatiestrategie naar afdelingsbeleid. Signaleren en beoordelen van maatschappelijke- en organisatieontwikkelingen en vraagstukken op het HRM-beleidsterrein, en deze tijdig vertalen naar beleidsvoorstellen en projectmatige implementatie in de organisatie. Ontwikkelen en opzetten HRM-beleid en het uitwerken hiervan in concrete plannen, procedures en processen. Geven van uitvoering aan de CAO- en bedrijfsregelingen.
HR Adviseur
Zuyderland ziekenhuis
Juli 2001 - mei 2002
HR Adviseur
NH Hotel Maastricht
Sept 1998 - Juli 2001
Personeelsplanner
Maison de Boer catering
Aug 1996 - Sept 1998
Cream Abstract.jpg

Opleidingen

HBO Bedrijfskunde
NCOI Eindhoven
2012 - 2015
Diploma behaald
Bedrijfspsychologie
NCOI Eindhoven
2007 - 2008
Diploma behaald
HBO Hotelmanagement
Hoge Hotel School Maastricht
1992 - 1995
Diploma behaald
Cultuur en wetenschappen
Maastricht University
1991 - 1992
Propaedeuse behaald
Gymnasium
Rolduc Kerkrade
1984 - 1991
Diploma behaald
Cream Abstract.jpg

Publicaties en prijzen

Algemeen Dagblad
Interview over visie om gezondheid van medewerkers te stimuleren
2019
De Ondernemer
Interview over visie om gezondheid van medewerkers te stimuleren
2019
Limburge Zaken Vrouwen
Artikel over vrouwelijk ondernemerschap
2018
Esta
Nominatie vakvrouw van het jaar
2009
Horeca Misset
Winnaar van de Dutch Hotel Award
2007
Fontys Hogeschaal
Stagebegeleider van het jaar
2006/2007

Nicole's artikelen

Kennisbank Ondernemen

bottom of page